2020-2021 р.н.

 Конспект уроку 15,.12.2020

7 клас розв'язування задапч за допомого. табличного процесора

Урок №13

7А клас

1 група

________________

 

 

2 група

________________

 

7Б клас

1 група

________________

 

 

2 група

________________

Тема. Практична робота №4. «Виконання обчислень за даними електронної таблиці. Використання вбудованих функцій» Інструктаж з БЖД

Мета:

навчальна: ознайомити учнів з поняттям функцій та використанням у формулах; засвоїти  практичні навички при виконанні завдань із формулами та функціями;

розвивальна: розвивати координацію рухів, зорову пам’ять, вміння працювати з програмами, виконувати дії за зразком;

виховна: виховувати зосередженість, вміння застосовувати новий матеріал на практиці.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання та наочність: ПК, із встановленими ОС і Microsoft Office Excel, заготовка практичної роботи.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація знань учнів.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Ви вже знаєте, що формули Excel можуть містити числа, тексти, посилання на клітинки, знаки дій (оператори), дужки та функції. Поки що ми використовували нескладні формули і не використовували в них функцій. Але навіть ці нескладні формули значно спрощуються, якщо в них використовувати функції. Крім того, багато обчислень в Excel взагалі не можна виконати без використання функцій.  

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1.               Використання функцій: сума, середнє значення, min, max  під час опрацювання табличних даних.

Функція являє собою програму з унікальним ім’ям, для якої користувач повинен задати конкретні значення аргументів. Функції можуть вводитися в таблицю у склад формул або окремо. Всі функції мають однаковий формат запису: включають ім’я функції і аргументи, які записуються в круглих дужках.

Excel має вбудовану бібліотеку функцій, до якої входять більше ніж 300 різноманітних функцій. Усі вони для зручності пошуку розподілені на групи (категорії): математичні, статистичні, логічні, фінансові, текстові функції дати і часу та інші.

В 7 класі ми ознайомимося тільки з деякими з них: математичними (сума) та статистичними (середнє значення, min, max).

 Сума SUM (число1; число 2; …) – сума чисел, указаних у дужках. Якщо потрібно знайти суму чисел, які розміщені послідовно, то функцію можна записати так: SUM(A1:A5).

Середнє значення AVERAGE (число1; число 2; …) – середнє арифметичне чисел, указаних у дужках. Якщо потрібно знайти середнє арифметичне чисел, які розміщені послідовно, то функцію можна записати так: AVERAGE (A1:A5).

MIN (число1; число 2; …) – найменше число серед указаних у дужках. Якщо потрібно знайти найменше число серед чисел, які розміщені послідовно, то функцію можна записати так: MIN (A1:A5).

MAX (число1; число 2; …) – найбільше число серед указаних у дужках. Якщо потрібно знайти найбільше число серед чисел, які розміщені послідовно, то функцію можна записати так: MAX (A1:A5).

2.               Вставка функцій.

Вставити функцію у формулу можна кількома способами:

Ø    Використати список функцій кнопки категорії функцій у групі Бібліотека функцій вкладки Формули на Стрічці;

Ø    Виконати Формули / Бібліотека функцій / Вставити функцію або вибрати кнопку Вставлення функції Рядка формул;

Ø    Увести безпосередньо в клітинку або Рядок формул.

Вчитель на комп’ютері демонструє кожний із цих способів вставлення функцій.

VІІ. Використання отриманих умінь і знань.

Практична робота  4. Використання обчислень за даними електронної таблиці. Використання вбудованих функцій.

1.               Повторення правил техніки безпеки.

2.               Відкрити файл-заготовку «Практична робота №4»

3.               Використовуючи можливості табличного процесора, на аркушах «Ноутбуки», «Планшети» та «Телевізори» виконати переведення цін для вказаних товарів з доларів у гривні за відповідним курсом. Памятайте, посилання на комірку з курсом гривні, має бути абсолютним.

4.               На аркуші «Курс гривні» змініть значення курсу та перегляньте зміни, які відбулися в таблицях. Встановіть курс гривні, відповідно поточного значення (можна використати мережу Інтернет)

5.               На аркуші «Підсумки», використовуючи вбудовані функції Excel, обчислити загальну суму товарів, мінімальну, максимальну, та середню ціну відповідного товару у доларах та гривнях.

6.               Збережіть книгу у власній папці у файлі з іменем Практична робота 4.xlsx.

7.               Продемонструйте виконану роботу учителю.

VІ. Рефлексія.

Що нового ви навчилися на сьогоднішньому уроці? Що вам сподобалося?

VІІ. Домашнє завдання.

Прочитати дану тему у підручнику. Опрацювати записи у зошиті.

VІІІ. Підсумок уроку.

Отже, на цьому уроці ми з вами дізналися про призначення й використання вбудованих функцій: сума, середнє значення, min, max. Сформували практичні навички при виконанні завдань із формулами та функціями. Оцінювання учнів.

15.12.2020

 8 клас

Тема3. Середовище візуального програмування Lazarus.

Завантажити останню версію Lazarus ви можете за посиланням - http://sourceforge.net/projects/lazarus/files/

Lazarus - середовище швидкої розробки програмного забезпечення для компілятора Free Pascal, аналогічна Delphi.

  • Free Pascal - це компілятор мов Pascal і Object Pascal, що працює під Windows, Linux, Mac OS X, FreeBSD, і іншими ОС.

  • Таким чином, розроблені додатки можуть функціонувати практично під будь операційною системою.

  • Все, що ви бачите на екрані під час роботи різних додатків, всі елементи (кнопки, бігунки, меню і т.п.) можна реалізувати в Lazarus.

  • У Lazarus використовується технологія візуального програмування. Користувач для створення графічного інтерфейсу додатку використовує готові компоненти, значки яких перебувають на панелі компонентів. Після того як він поміщає компонент на формі, програмний код для нього генерується автоматично. Вручну залишається запрограмувати тільки ті дії, які буде виконувати цю програму.

Процес створення програми можна розділити на наступні етапи:

  • Створення проекту. В результаті на екрані з'являється порожня форма (вікно майбутнього додатку).
  • Створення графічного інтерфейсу проекту - розташування необхідних елементів, завдання розмірів, зміна властивостей;
  • Написання програмного коду, який визначить, що буде робити ваша програма.
  •  Налагодження програми.
     

 Щоб познайомитися з основними інструментами середовища розробки, запустимо середовище програмування.

        Для цього виконайте команду:
                   Пуск => Всі програми => Lazarus => Lazarus.

При цьому запускається оболонка створення додатків, звана інтегрованим середовищем розробки IDE (Integrated Development Environment). На екрані з'явитися набір вікон.

 

Ви бачите все основні інструменти середовища розробки Lazarus:

  1.  Вікно форми - вікно майбутнього додатку.
  2.  Головне вікно, що містить три панелі: меню, панель інструментів, палітру компанентів. Палітру компанентів ви будете використовувати для вибору необхідних компонентів при створення  інтерфейсу користувача  .
  3.  Вікно Інспектор об'єктів, що містить файли проекту і вікно з вкладкою Властивості, в якому ви будете налаштовувати значення властивостей поміщених на форму об'єктів.
  4. Вікно Редактор вихідного коду, в якому ви будете писати програмний код.
  5. Вікно  Повідомлення, в якому  відображаються відомості про хід завантаження та компіляції.

     Дамо цим  вікнам коротку характеристику.

1. Головне вікно. Тут розташовуються:  меню, панель інструментів і палітра компонентів.

  • На палітрі компонентів, що представляє собою безліч тематичних вкладок, розташовуються візуальні і невізуальні компоненти для вашої майбутньої програми.
  • Невізуальні компоненти видно тільки на першому етапі створення програми - при редагуванні.

2. Інспектор об'єктів містить чотири вкладки

На першій вкладці «Властивості» постійно відображаються всі доступні властивості обраного компонента.
У лівій колонці міститься список всіх властивостей виділеного в даний момент компонента, в правій - значення властивостей.
Значення властивостей можна змінювати ще до запуску проектної програми. Наприклад, для майбутнього вікна вашого додатку (форми) властивість Caption має значення Form1. Для зміни імені досить змінити його в інспектор об'єктів.

На другій вкладці«Події» знаходяться можливі обробники подій для обраного компонента. У лівій колонці розташовані назви подй, в правій - відповідні процедури.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Проектувальник форм - вікно форми. У кожного Windows-додатку повинно бути хоча б одне вікно.
Lazarus при першому запуску автоматично пропонує користувачеві новий проект, відкриваючи порожню форму під назвою Form1, і призначає його головним вікном.
Переносячи на нього елементи з палітри компонентів, ви тим самим, попередньо оформляєте його.

 

4.Вікно Редактора коду. На момент першого запуску воно має заголовок Unit1
У вікні Редактор вихідного коду ви будите писати програмний код програми, і саме вікно дуже схоже на звичайний текстовий редактор. Для зручності при редагуванні тексту програми рядки пронумеровані, передбачено виділення кольором:
    • всі службові слова виділяються жирним шрифтом;
    • розділові знаки стають червоними;
    • рядки з помилками виділяються коричневим кольором;
   • коментарі можуть полягати в фігурні дужки {} і виділяються синім.
Текст програми розбивається на частини - процедури і функції.
Основну роботу програміст виконує саме тут

 

оловне вікно в проекті може бути тільки одне. Всі інші створювані вікна будуть дочірніми. Закриваючи головне вікно стандартної кнопкою закриття вікна, або програмно, ви закриваєте і всі дочірні вікна.

Програми, створені в середовищі Lazarus, називають проектами. Вони складаються з кількох файлів.

1.Система послідовно пропонує зберегти два файли проекту:

    • project1.exe, за допомогою якого запускають проект на виконання;

    • unit1 для збереження програмного коду проекту, написаного мовою програмування Object Pascal (файл unit1.pas);

    • unit.lfm, що містить дані, отримані в процесі проектування форми;

    • інші файли та папки.

    2.Розширення імен файлів змінювати не можна, а імена файлів можна змінити.

    3.Усі інші файли проекту автоматично збережуться у створеній папці.

    4. Якщо вже збережений проект змінити, то під час збереження його нової версії в ту саму папку без змінення імен його файлів ніякі додаткові вікна відкриватися не будуть.

    5. Уже збережений проект можна зберегти в іншій папці, імена його файлів можна змінити. Для цього доцільно використати команду Зберегти проект як меню Проект.

    Відкриття проекту.

    1. Щоб відкрити проект, збережений раніше на носії, треба одну із команд:

    • Відкрити з меню Файл
    • Вибрати кнопку Відкрити на панелі інструментів
    • Виконати команду Відкрити проект з меню Проект

    ( Інколи під час запуску середовища Lazarus відкривається останній збережений проект. Закрити його можна командою Закрити проект з меню Проект).

    2. Після виконання цієї команди відкривається вікно в якому  можна:

    • вибрати кнопку Новий проект для початку роботи над новим проектом,
    • користуючись списком Відкрити недавній проект, можна відкрити один з останніх проектів, що відкривалися в середовищі,
    • можна також відкрити будь-який проект, збережений на носії.

    3. Після вибору кнопки Новий проект відкривається вікно Створити новий проект, у якому потрібно у списку вибрати перший рядок Додаток, після чого вибрати кнопку Гаразд.

       

     

    Виконання проекту

    Розпочати виконання проекту можна декількома способами:

    1. Виконавши команду Виконати з меню Виконати
    2. Вибравши кнопку Виконати на панелі інструментів
    3. Натиснувши клавішу F9

    Під час запуску проекту на виконання розпочинає свою роботу програма-компілятор. Насамперед ця програма аналізує текст проекту на наявність синтаксичних помилок.

    Для закінчення виконання проекту потрібно закрити вікно його виконання, вибравши:

    • кнопку закриття вікна
    • або натиснувши сполучення клавіш Alt + F4.

    Після запуску проекту на виконання у вікні Повідомлення відображаються відомості про хід завантаження та компіляції.

    Після компіляції проекту користувач може працювати з екранною формою, згорнувши або закривши вікно середовища.

    Екранна форма

    Екранна форма – це вікно, що містить візуальні графічні елементи або об’єкти управління, такі як меню, кнопки. Кожний такий об’єкт може мати зв’язаний із ним функціональний програмний код, який оформляється у вигляді процедури опрацювання події.

    На початку створення екранної форми дизайнер форми проекту виглядає як порожня область, на якій користувач може розміщувати різні об’єкти або елементи управління.

    1. У той же час у вікні інспектора об’єктів відображатиметься список властивостей кожного об’єкта, створеного користувачем.
    2. Екранна форма також є об’єктом, отже, має властивості та ім’я, вона «може реагувати» на події з деякого списку.

    Такими подіями, наприклад, є:

    • Click     вибір будь-якої точки об'єкта;
    • Close     закривання форми (вікна) під час завершення виконання проекту;
    • Create    створення (відкриття) форми (вікна) на початку виконання проекту;
    • KeyPress    натиснення будь-якої клавіші на клавіатурі;
    • MouseMove    переміщення вказівника по вікні та інші.
    1. Щоб змінити властивості форми, наприклад ім’я, використовують таблицю Властивості інспектора об’єктів (статичний спосіб встановлення значень властивостей об’єктів).

    Як працювати з екранною  формою в середовищі програмування Lazarus?

    Розробка прикладної програми в середовищі Lazarus складається з декількох етапів:

    1. Аналіз та планування виконання завдання.
    2. Підготовка проекту.
    3. Розміщення компонентів інтерфейсу користувача на формі проекту.
    4. Написання програми опрацювання подій.
    5. Тестування та налагодження програми.

    16.12.2020

    Інформатика 9 клас

    Урок 34. Алгоритм створення комп’ютерної публікації. Створення, збереження та відкривання публікацій.

    Цілі:

    ü навчальна: сформувати поняття шаблон та структура публікації; навчитись створювати публікацію на основі шаблону;

    ü розвивальна: розвивати логічне мислення, уміння самоорганізації навчальної діяльності;

    ü виховна: виховувати інформаційну культуру та сприяти розширенню кругозору учнів.

    Тип уроку: Комбінований.

    Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.

    Програмне забезпечення: браузер, пакет офісних програм в тому числі Microsoft Office Publisher або Scribus.

    Хід уроку

    І. Організаційний етап

    ·       привітання

    ·       перевірка присутніх

    ·       перевірка готовності учнів до уроку

    ІІ. Актуалізація опорних знань

    Фронтальне обговорення понять: програми для роботи з текстом, елементи оформлення документів.

    ІІІ. Формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності

    Слово вчителя. Видавничі системи, на відміну від текстових редакторів і процесорів, мають  суттєву перевагу: вони дозволяють значно скоротити час на оформлення складних документів. Важливу роль у цьому відіграє застосування стилів (замість форматування текстових об’єктів з клавіатури). Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як швидко налаштувати документ, що матиме естетичний вигляд, зберегти та/або надрукувати підготовлену публікацію тощо.

    IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

    Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

    (використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)

    Робота з підручником: § 20.

    VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь

    Практичне завдання.

    Робота за комп’ютером

    1)    Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.

    2)    Інструктаж учителя.

    Підручник ст. 161

    3)    Практична робота за комп’ютерами.

    4)    Вправи для очей.

    VIІ. Підбиття підсумків уроку

    VІІI. Домашнє завдання

    Підручник § 20 ст. 151-154

    ІХ Оцінювання роботи учнів

     

    інформатика 10 клас

    Цілі:

    • навчальна: сформувати поняття про мову розмічання гіпертекстового документа;
    • розвивальна: розвивати логічне мислення, пам’ять; формувати вміння узагальнювати;
    • виховна: виховувати інформаційну культуру, формування бережливого ставлення до обладнання комп’ютерного кабінету, виховання уміння працювати в групі; формування позитивного ставлення до навчання.

    Тип уроку: Комбінований.

    Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.

    Програмне забезпечення: браузер, офісні програми.

    Хід уроку

    І. Організаційний етап

    • привітання
    • перевірка присутніх
    • перевірка готовності учнів до уроку

    ІІ. Актуалізація опорних знань

    ІІІ. Мотивацій навчальної діяльності

    IV. Вивчення нового матеріалу

    Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

    (використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)

    Робота з підручником: § 4.2

    V. Засвоєння нових знань, формування вмінь

    Робота за комп’ютером

    1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
    2. Інструктаж учителя.
    3. Практична робота за комп’ютерами.

    Підручник ст. 119-121

    • Вправи для очей.

    VI. Підсумки уроку

    Фронтальне опитування

    1. Які засоби можуть використовуватися для розробки веб-сайтів? Схарактеризуйте їх.
    2. Що таке мова HTML?
    3. Із чого складається HTML-код веб-сторінки?
    4. Як записують теги в HTML-коді веб-сторінки? Як записують теги з атрибутами?
    5. Які обов’язкові елементи структури HTML-коду веб-сторінки?
    6. Для чого використовують тег meta з атрибутом charset?
    7. Як можна записати значення кольорів для їх відображення на веб-сторінці?
    8. Які програмні засоби використовують для створення веб-сторінок; для їх перегляду? Наведіть приклади.

    Рефлексія

    1. Під час уроку я

    • дізнався…
    • зрозумів…
    • навчився…

    2. Найбільше мені сподобалося…

    3. На уроках найкраще в мене виходило…

    4. Я мав (-ла) труднощі з…

    5. Я хотів би ще дізнатися про…

    VІI. Домашнє завдання

    Підручник § 4.2 ст. 114-122

    VІІI. Оцінювання роботи учнів

    10 клас конспект 2

    Тема: Поняття про мову розмітки, гіпертекстовий документ та його елементи.

    Мета:

    ·       дати учням поняття про мову розмітки;

    ·       створити умови для набуття досвіду самореалізації особистості учня;

    ·       забезпечити розвиток аналітичного мислення на етапі засвоєння теоретичних знань, вміння порівнювати на етапі практичного застосування знань, навичок робити висновки під час інтерпретації отриманих результатів;

    ·       розвивати пізнавальний інтерес, учнів творче ставлення до роботи;

    ·       виховувати культуру спілкування в колективі учнів.

    Використане обладнання: комп’ютер; тестова оболонка з тестом; дошка; таблиці з основними поняттями; таблиця із структурою НТМL-документу;

    Хід уроку

    1.Актуалізація опорних знань. Перевірка вивченого матеріалу.

     

    Питання тесту

     

    1.Браузери є:

    1.    серверами Інтернету;

    2.    антивірусними програмами;

    3.    трансляторами мови програмування;

    4.    засобами перегляду веб-сторінок.

    2.У середовищі WWW працюють за стандартом:

    1.      HTTP;

    2.      URL;

    3.      FTP;

    3.Поняття гіпертекст  вперше виникло:

    1.    у 60-х роках XVIIIст.;

    2.    у 60-х роках XX ст.;

    3.    у 45-му році XX ст.

    4.WЕВ-сервери - це:

    1.    спеціалізовані комп’ютери з відповідним програмним забезпеченням;

    2.    сукупність WЕВ- сторінок;

    3.    організація-постачальник відповідних послуг.

    5.Протокол передавання гіпертекстових документів - це:

    1.    FTR;

    2.    HTTP;

    3.    Mailto.

    2. Мотивація навчальної діяльності.

    - Які завдання ми з вами ставили на попередньому уроці?

    (Одержати засіб для представлення власної інформації в Інтернеті)

    -        Зараз переглянемо веб-сторінки учнів, що створювали їх в попередніх  роках. Через декілька уроків і ви зможете створити такі, а може, ще й кращі.

    - Але для того, щоб створити Web-сторінку, необхідно знати мову гіпертекстової розмітки, тобто HTML. Сьогодні ми розпочинаємо вивчення цієї мови.

    3. Повідомлення теми і мети уроку.

    - Отже, тема уроку: «Поняття про мову розмітки, гіпертекстовий документ та його елементи»

    Наші завдання на уроці:

    1. Познайомитись з історією мови НТМL.

    2. Познайомитись та запам’ятати основні поняття мови.

    3. Навчитися створювати простіший НТМL - документ.

    4. Створити документ, використовуючи теги вирівнювання та заголовків.

    5. Виявити творчий підхід у роботі.

    4. Пояснення нового матеріалу та виконання практичних вправ.

     

    Історія HTML, версії HTML

    Мова гіпертекстової розмітки HTML разом з протоколом HTTP запатентував Тім Бернсом-Лі (Tim Berners-Lee) з 1991 по 1993 рік. Паралельно з цим, незалежно від Тіма, ідею гіпертексту запропонував Роберт Кайо, в своїх розробках CERN. Ці технології лягли в основу концепції всесвітньої мережі інтернет та використовуються до сьогодні. Спочатку мова HTML був задумано для обміну інформацією в електронному вигляді, між вченими університетів різних ВНЗ. Однак в результаті стала основою для всесвітньої мережі інтернет і отримала більший успіх, ніж міг очікувати Тім.

     

    Вивчаючи мову HTML, ми повинні засвоїти основні поняття:

    Тег - це одиниця коду HTML, яка складається з "команди", поміщеної у кутові дужки < >

    Теги бувають відкриваючими та закриваючими

    Закриваючі теги починаються зі знаку /

    Документи починаються і закінчуються тегами, які позначають його початок та кінець: <HTML> та </HTML>

    В межах документу виділяються дві області - заголовок та власне "тіло документу".

    Заголовок оголошується тегами <HEAD> та </HEAD>

    Структура веб-документа

    <HTML>

    <HEAD>

    <TITLE>  Заголовок сторінки</TITLE>

    </HEAD>

    <BODY>

     Текст сторінки

    </BODY>

     </HTML>

    Зверніть увагу!

    Кількість відкритих тегів має дорівнювати кількості закритих

     

    Атрибути – це додаткові ключові слова, які відокремлюються від ключового слова, що визначає дескриптор, пропуском і розміщуються до символу « > ».

    Робота з зошитом(додаток 1)

    Всі HTML- документи  мають однакову загальну структуру:

    <HTML>

    <HEAD>

                <TITLE> назва веб-сторінки</TITLE>

    </HEAD>

    <BODY >

    «Тіло» - вміст веб-сторінки

    </BODY>

    </HTML>

    Контейнера

     <HTML>...</HTML> - ознака HTML- документа

    <HEAD>...  </HEAD> - заголовок документу  

    <TITLE>...</TITLE> - служить для позначення назви документу і відображається на верхній рамці вікна броузера.

    <BODY >...</BODY> - «тіло», визначає основну частину документа.

    -        Створити цю просту сторінку можна, наприклад, виконавши такий алгоритм: (додаток 2)

    1.    Запустити текстовий редактор Блокнот.

    2.    Ввести текст HTML - документа.

    3.    Зберегти під деяким іменем з розширенням *. Html. При збереженні.

    4.    Запустити програму Internet Explorer.

    5.    За допомогою меню «Файл –Відкрити» відкрити створений файл.

    Інтерактивне навчання : учитель – учень, учень – комп’ютер.

    Практичне завдання (додаток 3)

    1.    Створити в папці «Мої документи» папку вашого класу,  створивши папку ВЕБ – Дизайн.

    2.    Виконайте всі пункти алгоритму створення веб-сторінки.

    В тілі сторінки наберіть інформацію про себе за зразком: «Моя перша веб-сторінка».

    3.    Збережіть документ під іменем «Index.html» за правилами створення HTML-документу.

    4.    Відкрийте збережений документ із вашої папки.

    5.    Показати роботу вчителю.

    -        Ви побачите відображення вашої веб-сторінки браузером.

    -        Для того, щоб внести зміни в зовнішній вигляд вашої першої веб-сторінки, потрібно HTML- документ відкрити через ПКМ за допомогою текстового редактора Блокнот.

    -        Для того, щоб розташування тексту в документі було таким, як ви бажаєте,  необхідно познайомитись ще з деякими тегами.

    -        Для виділення логічних частин тексту використовують заголовки (headings). Вони позначаються буквою Н. Цифра  після букви вказує на рівень заголовка. Заголовки можна вирівнювати так, як і абзаци.

    Розгляньте приклади використання заголовків на інструкції.

    <h1 align=center>Диканська гімназія ім. М.В.Гоголя</h1>

    < h2 align=left>Класи</h2>

    < h3 align=right>10 класи</h3>

    < h4 align=left>10-А</h4>

    < h5 align=right>10-Б</h5>

    -        Давайте удосконалимо наші сторінки, використовуючи заголовки.

    -        Відкрийте свій HTML- документ і відредагуйте його за зразком.

    <HTML>

    <HEAD>

                <TITLE> Моя сторінка</TITLE>

    </HEAD>

    <BODY >

     <h2 align=center>Привіт! Ви завітали на мою домашню сторінку! </h2>

    <br>

    <h3> Моя школа</h3>

    <p> Я навчаюся в Диканській гімназії ім. М.В.Гоголя</p>

    < р align=left>Я навчаюся в 11-А класі Диканській гімназії

    ім. М.В.Гоголя </р>

    <br>

    <hr>

    </BODY>

    </HTML>

    - Збережіть зміни в документі. Поновіть інформацію у вікні браузера.

    - Вам подобається те, що ви одержали? Якщо ні, то проекспериментуйте із вирівнюванням та заголовками і виберіть найбільш естетичний варіант.

    5.Підведення підсумків

    - Які поняття мови розмітки гіпертексту ви запам’ятали?

    - Які програми допомогли нам у роботі по створенню HTML- документу?

    - Що ви навчилися робити на сьогоднішньому уроці?

    6. Домашнє завдання

    - Вивчити основні поняття і теги.

    - Записати вивчені теги до НТМL- словника в кінці зошита

    - Продумати інформацію, яку веб-сторінку ви будете створювати. Пропоную Вам обрати одну з тем:

    -Веб-сторінка мого класу;

    -Веб-сторінка мого захоплення;

    -Веб-сторінка мого наукового дослідження.

    Для підготовки використайте таку літературу:

    О.Г. Пасічник, О.В.Пасічник, І.В. Стеценко «Основи веб-дизайну»


     

    Додаток 1

    Структура HTML- документа:

    <HTML>

    <HEAD>

        <TITLE> назва веб-сторінки</TITLE>

    </HEAD>

    <BODY >

            «Тіло» - вміст веб-сторінки

    </BODY>

    </HTML>

     


     

    Додаток 2

    Алгоритм створення веб-сторінки:

    1.    Запустити текстовий редактор Блокнот.

    2.    Ввести текст HTML - документа.

    3.    Зберегти під деяким іменем з розширенням *. Html. При збереженні.

    4.    Запустити програму Internet Explorer.

    5.    За допомогою меню «Файл –Відкрити» відкрити створений файл.

     

    Алгоритм створення веб-сторінки:

    1.    Запустити текстовий редактор Блокнот.

    2.    Ввести текст HTML - документа.

    3.    Зберегти під деяким іменем з розширенням *. Html. При збереженні.

    4.    Запустити програму Internet Explorer.

    5.    За допомогою меню «Файл –Відкрити» відкрити створений файл.

    Алгоритм створення веб-сторінки:

    1.    Запустити текстовий редактор Блокнот.

    2.    Ввести текст HTML - документа.

    3.    Зберегти під деяким іменем з розширенням *. Html. При збереженні.

    4.    Запустити програму Internet Explorer.

    5.    За допомогою меню «Файл –Відкрити» відкрити створений файл.

    Алгоритм створення веб-сторінки:

    1.    Запустити текстовий редактор Блокнот.

    2.    Ввести текст HTML - документа.

    3.    Зберегти під деяким іменем з розширенням *. Html. При збереженні.

    4.    Запустити програму Internet Explorer.

    5.    За допомогою меню «Файл –Відкрити» відкрити створений файл.

    Додаток 3

    Інструкція до виконання практичного завдання

    Практичне завдання №1

    1.   Створити в учнівських папках, у власній папці текстовий документ блокнот з вашим прізвищем записаним Англійськими буквами.

    2.   В тілі сторінки (структура HTML-сторінки) наберіть інформацію про себе за зразком: „Привіт!  Я Юлія Степанюк. Проживаю  у місті Володимир-Волинський. Працюю в НВК «ЗОШ І-ІІІ ст. – ліцей» с. Зимне

    3.   Збережіть документ під іменем „Index.html за правилами створення HTML- документу .

    4.   Відкрийте збережений документ.

    Практичне завдання №2

    Теги форматування тексту

    <B> та </В> Напівжирне накреслення

    <I> та </I> Курсивне накреслення

    <U> та </U> Підкреслене

    <S> та </S> Перекреслене

    <SUP> та </SUP> Верхній індекс

    <SUB> та </SUB> Нижній індекс

    <P> абзац (<p align=center> , <p align=right>, <p align=left>).

    <BR> новий рядок

    &nbsp пробіл

    заголовки (headings).

    Вони позначаються буквою Н.

    <h1 align=center>Проекти нашої школи</h1>

    < h2 align=left>Наші роботи</h2>

    < h3 align=right> Фотогалерея</h3>

    <h4 align=center> Музичний калейдоскоп</h4>

     < h5 align=left>Театральна студія</h5>

    < h6 align=right> Підсумки роботи</h6>


    Немає коментарів:

    Дописати коментар